22 September 2011 - 2 brutal di sini

change!

setiap kali berubah....pasti ada yang tak suke....
ubah tempat tinggal, tmpt keje, tmpt buat keje...

ape2 la pasal berubah...
namun sebagai seorang Islam, aku percaya....setiap perubahan itu akan mendatangkan
seribu kebaikan daripada sejuta keburukan..

setiap kali kita berubah, nasib kita berubah...
tak kiralah kita berubah jadi baik ke, jahat ke
tapi nasib pon akan berubah sama ada baik atau jahat

perpindahan aku (aku kan orang nomad, asek pindah je)
membawa sejuta kebaikan walau terselit berbilion2 kesulitan dan kepayahan
namun aku percaya...
di mana ada kemahuan...disitu ada jalan highway...

berpindah lagi....sesetangah orang akan bosan dengar cerita aku..
tak kurang juga yang terkejut...
yang dengki dah tentu ramai
namun begitu, bagi aku...perpindahan ini sejuta rahmat bg aku...

di mana ada kebaikan...disitu juga keburukan...
sama ada aku mahu atasi, membiarkannya melarat atau berwaspada...

aku terjebak dengan 1 keburukan...
aku tak pasti sama ada aku yakin pada diri sendiri mampu untuk atasi
atau masanya masih belum lagi sesuai

tapi yang aku pasti...



seseorang yang takkan aku ampunkan sejak 2002 akan aku jadikan pegangan hidup aku spnjg nyawa aku masih lagi di jasad...

ye.......penipu akan tetap penipu
penagih simpati!!!

(tetibe emo plak)

sekarang, aku agak selesa dgn diri aku dan keadaan sekarang...
tak sabar nak abes blaja thn dpn...

duit kete dh abes bayar...alhamdulillah..

tinggal sekarang nak bayar duit study je...

harap2 semuanya berjalan lancar...

kepada A, saya tak mungkin berubah tanpa awak...tapi, byk halangan perlu kita tempuhi namun saya masih belum bersedia tatkala ini...

kepada H.....selamanya takkan saya ampunkan awak...takkan sedetik pon saya halalkan segala kebaikan saya pada awak yang banyak menipu dan menagih simpati gampang itu...

kepada KK...aku takkan pernah lupa apa ko buat pada aku....sesungguhnya, jika aku tidak membalas dendam aku...aku percaya ALLAH akan membalas segalanya pada kau sejuta kali neraka dan seksa sebelum akhirat....



"ALLAH ambil yang lama...dia gantikan dengan baru"

2 brutal di sini:

Anonymous October 2, 2011 at 12:03 AM

jgn nak slh kn org je...kena pk n hisab diri sendiri...lau perangai da mcm mengkarung berwarne oren berkaki enam bermata sembilan mcm ko ni. bongek al bungok wal buncett terkincit lah ko jwb nye....mmg semua org tk suka...ingat lah...tu semua bala yg Allah bg kt ko..buat jahat mmg balas jahat..terkena diri sendiri la tu...hokhokhok. kesian sungguh pada kamu ituwwww. mulut puaka.lau da terkena mula nk ckp sal agama..tk pyh la....haktuih.opppsss! sori. terludah plak kat blog u yg cuma ada beberapa kerat follower je. tu pun anak beranak sedara mara n sahabat handai je tu. konon2 hot. hotttt... hotak mu. hahahahaahaaaaaa

brutal tapi comel October 13, 2011 at 8:53 AM

eh? ko terasa ke??? hahaha! ko kesah ape ? ade ke aku ckp pasal ko? hahaha! kesian ko...hidup penuh dgn kekurangan kasih sayang!! ciannnn dia!!!

bilangan pengembara datang sini

free culinary arts web counter
Powered by culinarydegree.info .