12 December 2010 - 3 brutal di sini

kesilapanmu membiarkan aku

pernah ke kita baca atau terdengar atau aper2 la kan mengenai "isteri curang", "lelaki curang", "kekasih curang"

had we read or heard or whatever about "wife cheating", "husband cheating", "cheating couple"





dan sebagainya lah kan mengenai curang.
and all about cheating...

sedarkah kita kenapa mereka curang?
are we alert why do all of them cheating?


mari saya listkan beberapa perkara sepanjang yg sy tahu apa alasannya :
im listing some reasons that i know :





a) isteri tak pandai jaga suami
a) the wife cant manage the husband


b) isteri tak melawa di rumah
b)the wife dress up misrable at home


c) suami pulang lewat
c) the husband come home late


d) suami abaikan isteri
d)husband dosnt care about his wife


e) suami tak mesra seperti dulu
e)the husband are not usual


f) isteri tak nak dengar cakp suami
f) the wife never listen to husband anymore


g) lelaki/perempuan ngorat kekasihnya
g) the man/girl trying to tackle others people couple


h) kemiskinan
h) poor


i) kekayaan melampau
i)over rich


j) dingorat
j)being tackled


k)ikut nafsu
k) up level of heart decision


l) dah tak cinta
l)no more love in heart




dan sebagainya la kan.
and many more.


tetapi sedarkah kalian bahawa kecurangan pasangan anda adalah kerana anda?
but ever you realize that the cheating because of yourself?


sedarkah kita sebenarnya setiap kecurangan itu berpunca daripada diri kita sendiri?
do you realize that every single thing of cheating is come from ourself?





pengalaman aku sendiri... aku curang kerana kekasih aku dulu pernah curang padaku.
my own experience..im cheating because my ex-bf did to me...


sedarkah kalian bahawa hal ini bukan sesuatu yang amat mudah utk aku?
had u have in your mind that this is not easy for me?


kerana sekali aku penah curang, impaknya kuat apabila aku kahwin kelak?
because once im cheating, the big impact is after i get married?





sedarkah kalian bahawa...aku tak pinta ini semua?
do you know that i never ask all of it?





ye...aku curang kerana keinginan aku memiliki kesempurnaan dari semua perkara..
yes, im cheating because i wanted all the perfectness in all subject..


wang, kasih sayang, kelebihan dan keegoan..
money, love, extra, egois...





aku pernah curang pada kekasih aku kerana dia takder wang..
i cheated my bf because he has no money...


aku pernah curang pada kekasih aku kerana dia tak beri aku cukup kasih sayang..
i cheated my bf because he doesnt care about me..





dan ye...aku sedang curang lagi...kini...
and yes...im cheating again... now





kerana apa?
because of why?





kerana dia mengabaikan aku...
he missed to care about me...





aku tak pinta kata2 puitis...atau pun suara rendah utk bercakap dgn aku seolah2 dia sgt lembut atau penyabar dgn aku... hell!
im not asking the sweetest words more over low voice tone when speak to me some kind he's so soft spoken or patient to me...hell!



aku tak perlukan kepura-puraan...
i dont need pretenders...


ape ntah lagi org yg slalu cover diri dia yg sebenarnya...bersabar dgn aku tetapi hakikatnya dia bukanlah org seperti itu...
moreover people who cover up himself in front of me but yet hes not hte one like that kind of person...




aku mmg mata duitan...aku akui...tetapi aku tak mintak pon banglo 5 tingkat
yes, i love money..i admit it...but im not asking for 5 leverl of banglow


ataupun bmw 5 series bile amek aku dari rumah
or bmw 5 series to pick me up from my house


tetapi aku nak semua perbelanjaan aku ditanggung apabila keluar bersama aku...
but all i wanted is everything being sponsered





duit, mana2 pun boleh cari.... yg kita tak boleh cari adalah keikhlasan.
money, we can find it everywhere...the most thing we cant find is the sincerity.





aku curang kerana dia takder duit...dan mengabaikan aku...
im cheating because he has no money...and let me be in sky without tail...




aku bujang. aku selamat di situ.
im single. i'm safe.





apabila berkahwin....di manakah keselamatan anda?
when you are married...where is you security?





isteri curang kerana suami tidak memberikan kepuasan pada isteri...
the wife cheating because the husband never give the high satisfaction to his wife...


kasih sayang yang terabai...wang yang tidak mencukupi...
the missed of love...not enough money...

sedarkah anda wahai suami...apabila anda keluar bersama-sama rakan2 anda di luar dan meninggalkan isteri di rumah menjaga anak2 memberikan impak yg sangat kuat?
hey guys...when you went out with your friends and left you wife with your children dont ever you realize that you are giving big impact to your wife?





anda sebenarnya dayus. kerana tidak mengizinkan isteri anda utk berehat, bersiar2, mahupun bercakap dgn rakan2nya.
you are totally coward! because never allowed your wife to have a rest, go for shopping, or even give her a space of time to have a tea with her girlfriends.

sedarkah anda bhw isteri anda adalah seorang perempuan yang kuat membebel tak kiralah dgn anda atau pun dgn kwn2nya?
dont you ever realize that your wife is a woman which is cant stop from mumbling with you or her friends?


biarkan dia membebel dengan rakan2nya agar dia tak tensen dgn keluarganya. bebelannya bukan mengenai anda, percayalah. mereka hanya mahu bercakap. jika anda tidak mahu bercakap dgn isteri anda, biarlah dia bercakap dgn rakan wanitanya...
let her talk to her friends so then she can mange well her family. the talk is not about you, believe it! they just want to talk. and if you doesnt want to talk with your wife...let her talk to her friends...





.....akan di sambung....

.....to be continued...

3 brutal di sini:

Farah December 12, 2010 at 11:16 PM

Nice entry. Aiyak.. Bersambung lak. :P

eima December 13, 2010 at 2:48 PM

jarang jumpa entry dwibahsa...
curang ...ramai je kat opis aku ni curang ...
bini org ngan laki org la ...memacam la ...

jgn aku jd cam tu dah la ...minta simpang

seorang perantau di dlm sektor kerajaan December 15, 2010 at 5:32 PM

farah : haha,,sbb tu kene bersambung...supaya slalu jengok blog ni ;)

manja : ada sebab di sebaliknya...kadang2 perkara baik, kdg2 perkara buruk

bilangan pengembara datang sini

free culinary arts web counter
Powered by culinarydegree.info .