05 April 2011 - 0 brutal di sini

hari ni kita kritik pompuan tak dpt kasih sayang ayah lah

aku quote ayat ni "Ingat ye syg, what u gve u get back :)"
ayt ni memang glemer.
dan best.

tapi aku pelik, orang yang cakap ayat ni, sedar ke tak?
sedar ke tak sebenarnya ayat ni utk diri dia sendiri?
okeylah. mari kita cerita tentang satu kronologi yang sangat dramatik.

seorang bapak. (alahai, nak ke tanak letak nama dan nombor ic mamat tu kat sini?)
kawen ngan sorang pompuan bernama : Minah bt (ape ntah). pada tahun 1988.
pastu dapat la anak.
anak pompuan sulong mcm bagoz, second laki hisap ganja, last pompuan gampang. ops!!

pastu...tahun 1998, bercerai,

sian anak2 ayam tu...eh, salah. anak2 terbiar tu. mak tanak jaga. ape ntah lagi bapak playboy tu.

asal usul bapaknye ntah ek. tp setau aku, bapakye dijaga oleh neneknya kat kuala selangor. mak dia, kat kuala kubu baru.bapak dia mati sbb mulut laser lahabau serupa mcm yang anak bongsu dia mengaku sendiri mulut jahat (letak tangan kat bahu dan pandang atas)
wah, hot aku tau semua kisah silam bapak dia. eh jap. ni nak cite pasal bapak dia ke, anak dia???

takper. kita intro ngan bapak dulu. baru lah anak2 terbiarnya.

kisahnya, setelah bercerai, bapaknye kawen laen. maka, terjadilah satu peristiwa di mana bapaknya mengorbankan segalanya yang ada pada diri dia demi isteri dia yang tak berapa nak ngam ngan anak2 terbiar dia...
duit utk anak2 terbiar dia tetap bagi beb. nafkah kot? yelah, orang dh buat salah kan. sogok pakai duit aje. konon2 gantian kasih sayang dan perhatian lah.

pastu........berhentilah kerja bapaknya di malaysia dan fly over to UK(ikut bini la katakan). kau, kerja kat UK. siap la slip gaji dia dibayar 600++ dalam nilai Pound.
wah, kaya kau nyah!~ yelah....anak2 ayam yang terbiar ader 3 ekor kat malaysia tu nak makan kan?? eh? aku tau plak ek?

tersebutlah kisah perpisahan kedua bapaknya...kau, aku mcm CNN tau semua benda ek?
tapi tak direkodkan. berpisah cenggitu ajer. kau, sah lagi kot title suami isteri?
balik malaysia, maka terjadilah 1 perkara bapak tu nak keje ape. yelah, sblm ni benti keje. skg nak keje ape kan? cube teka keje ape??? jeng jeng jeng...takyah kot nak bgtau kat sini. hiks!~ ape barang pakai blog nak bgtau kan?

pastu, 5 hb ke 10.02.2010 terkawin plak bapaknya ngan sorang lagi minah malang yang keje kat kilang kat BAngi. dengan nama ZARINA bt DOLAH.

nyah, name tak gelemer lansung! tapi minah ni glemer ngan masalah2 yang dia sendiri buat.
main ngan gunung berapi, mmg parah la kan.
Zarina ni dok kat wangsa maju.so, senang la jantan tu nak pegi bagi nafkah2 yang sepatutnya...
al-kisahnya, mmg anak2 ayam tu tinggal lagi mencecet kat umah.

pergh, dengan imuin diri bahawa dengan duit, semua luka dan duka boleh sembuh.
aku bukan jeles pon dgn harta2 tak seberapa diorg tu.
takat duduk kat umah flat dekat-dekat ngan kg.kerinchi sane, dekat2 ngan Bangsar south tu, kesah aku? gi mampos la ko orang kaya ke, miskin ke, duduk umah besar ke, kecik ke, tapi pantang aku bila ader jantan dan anak2 gampang yang konon mcm bagus tak sedar diri telah pun mengganggu aku dari tidur !~

ingat aku nak sangat harta bapak ko yang cam gampang tu? ingat gaji bapak ko lagi banyak dari aku? ingat ko mintak biasiswa kat yayasan ape ntah tu bapak ko tak tanya aku?? ingat bapak ko susah payah pasal ko tak ckp kat aku?

aku nk list harta mamat tua tak sedar diri itu : sebuah honda cabuk, kancil 2nd hand, sebijik motor, 2 buah rumah, satu kat tmpt yg aku ckp, stu lagi kat cheras dan 1 lagi aku tak tau la kan rumah beli ke sewa kat wangsa maju ituw.
owh, sebuah saga milik bini yang hangkut dia ke UK tu.

ahaks!~ dear gampangs, do i look know nothing bout u?

nak ke aku sebut nama ko, nama BF ko, ko pegi ipoh, ape keje ko kat kedah?
nak ke aku list kan 1 per 1 ape yang ko suke buat? ape ko tau ape ko tak tau?
suke melawa tapi tak reti masak. berlagak mcm diva tapi perangai mcm kera!

aku cuma nak bgtau tanggungjawab aku. sorry aku nak tanggung dosa2 bapak ko. besok, bapak ko mampos, ko ingat harta2 korang tu milik kekal kat korang? sedar tak korang kene bahagi?

motif aku : aku nak lepas dari tanggungjawab aku dengan bgtau ape yang anak2 ayam dia yang tak tau pasal mamat busuk tu.

ok? owh 1 lagi. kesian anak2 ayam. kene kerja baru dpt duit. bapak jenis ape la tu ek?


sekian, kisah pompuan2 yang tak dapat kasih sayang bapak berlagak diva, buat ayat macam ko beragama (same la mcm bapak dia, mcm la banyak agama tapi setan), hakikatnya ko serupa cam gampang.

"Ingat ye syg, what u gve u get back :)"

0 brutal di sini:

bilangan pengembara datang sini

free culinary arts web counter
Powered by culinarydegree.info .