21 June 2010 - 2 brutal di sini

kenduri kawen yang meyedihkan

kenduri kawen time2 cuti skolah bukan la sesuatu yang pelik utk aku.
arituh skali 4 buah aku bedal.
yelah. layankan aje ikut mak ayah aku.

kisahnya, pertamanya aritu, aku ke sbuah rumah yang....aku tak sangka akan
aku hadirinya.

aku berkira-kira...
aku berpikir..
"sape ek yg kawen?"

"dia mane ek?"

"takkan dia...?"


aku menjadi serba tak kena.
tp aku tetap makan.
sedap. ye, itu aku akui lauknye.

kendurinya sederhana je. sangat la sederhana.
makannnya sangat sedap.
tp siapa pengantinnya??

kemudian, aku pon pegila kenduri2 yg laen.

smgu lepas tu...aku tny ayah aku...
"abah...kenduri yang arituh sape?"

bapak aku jawab "bilal surau ni..."

teros aku terpacak. mcm bpusing je dunia ni.

"dia keje kat kedai basikal je. "

"bukan dia keje kilang ke? " tnyaku.

"dia keje byk2 tempat. nk kumpul duit. nk kawen.
dia dok sini jaga mak dia. ayah dia takde. aritu yg nyambut abg dia"

sejak itu...

aku rasa sangat down...

kenapa dia dh kawen?

orang yang aku katakan ni adalah org yg aku minat sejak tahun 1998 lagi.
pertemuan aku ngan dia kat surau merupakan 1 kenangan bangang bg aku.
hahaha...
dia mmg sweet. dan alim (aku ni setan)

kami jarang bertemu. tetapi selalu terserempak dan senyum.
aku rasa tak sampai 10kali aku bcakap ngan dia.

rupanya, dia kahwin dgn org. walaupun aku tak harap aku kawen ngan dia.
tp aku mcm kecewa. dan sedih.

kenapa ye?

2 brutal di sini:

MRS. K June 21, 2010 at 12:37 PM

BENGONG! KENAPA TAK CAKAP KO MAU SAMA DIA? HAHAHAHA

seorang perantau di dlm sektor kerajaan June 25, 2010 at 9:44 AM

sbb aku rasa... aku tak layak utk dia...dia tu ala-ala uztaz gituw...aku? setan... hahahaha

bilangan pengembara datang sini

free culinary arts web counter
Powered by culinarydegree.info .