23 September 2011 - , , , , , 5 brutal di sini

cinta dari seberang





semalam...aku berborak panjang dengan seseorang..
.aku gelarkan dia sebagai DOM.
ye, walaupun nampak mcm salah..t
p aku rasa dah tiba masanya aku berkongsi
dengan seseorang.
apa yang aku alami, ape yg aku dapat,
ape yg aku rasa, apa yang aku ada...

bermula dari isu-isu semasa..s
ampailah ke isu cintan cintun.
aku tertarik dengan pemerhatian dan pendapat DOM.
DOM kate, cinta adalah seperti yang kita mahukan kita lihat,
kita alami, kita rasa.
kita mahukan cinta,
maka berkorbanlah apa saja untuk cinta.

benar...nampak macam klise.
nampak mcm citer hindustan.
tetapi, itulah hakikatnya.
DOM kate, kita perlu usaha...t
api jika sebelah pihak sahaja yang berusaha...
cinta itu akan gagal...

jauh aku renung...


akhirnya aku akui jua..
seperti yang aku penah alami sebelum ini...

jika hanya sebelah pihak sahaja yang beriya,
kompem la takkan dapat..

namun, jika kedua-dua belah pihak yang berusaha, s
ejauh mana diuji, insya allah pasti akan berjaya...
memilih untuk berkorban untuk cinta
bukanlah sesuatu yang kolot,
melanggar agama.

kita perlukan cinta di dunia...untuk kita isikan kebaikan di akhirat.
nampak mcm loghat.
tapi hakikat!
sekaligus, membuka minda dan hati aku terima kenyataan ini bulat2
setelah lama aku pekungkan di dalam hati aku...

fight for your love!

tak kiralah berapa banyak halangan,
berapa byk org tentang, brape ramai yang mengata,
mengutuk, jika niat kita untuk bersama dia sehingga akhir hayat,
sehingga ke syurga,
insya allah takkan putus di tengah jalan...

benar...ramai yang bercerai berai di Malaysia kini.
di dalam perhubungan...p
erkara paling penting adalah terima seadanya dan memperbaiki...
curang perkara kedua...
ada masalah, cerai dan keluar dari h
ubungan bukanlah jalan penyelesaiannya...

di sinilah EGO memainkan peranan..
perlukah ego di dalam membina
dan memperbaiki sesebuah hubungan?




cinta bukan kerana rupa, fizikal. mahupun hartanya.

setiap orang berubah.
benar.
namun begitu, pengorbanan dan usaha itu takkan pernah dilupakan.
aku tak pernah berkahwin. t
api berdasarkan cerita2 kasar orang yang sudah berkahwin,
wanita akan merasa kecil hati dan
terasa apabila susah bersama suami
bila senang mereka akan kahwin lain
dan wanita baru itu menumpang kesenangannya.

itu aku akan kupas di entry yang lain.

di sini, cuba aku tekankan,
kita takkan mampu ubah apa yang pasangan kita mahu.
namun begitu, kita perlu usaha supaya
dia tidak tnggalkan kita dan melupakan
setiap saat yang dilalui bersama ketika susah dan senang...

hanya dengan cara itu dia takkan pernah lupakan kita.

percayalah pada aku....
setiap lelaki yang berkahwin 2, 3,
akhirnya akan kembali kepada isteri pertama.
jika di tanyakan kepada aku kenapa?
tunggulah entry seterusnya nanti...

dan nasihat aku kepada lelaki2 di luar sana...
peganglah kata2 aku...
ego macam mana sekalipun dikau..
aku bukanlah menyokong...
tetapi inilah nasihat aku...dan aku mahu korang pastikan..

kahwinlah seberapa banyak korang nak..
kahwin cerai kahwin cerai sampai 20 bini pon buatlah...
tapi JANGAN SESEKALI CERAIKAN DAN ABAIKAN ISTERI PERTAMA

ini aku dapat daripada seorang alim dan
juga sependapat dengan DOM.
dia pun ckp dapat daripada seorang alim.



cinta itu indah.

pergaduhan itu tali untuk merapat
dan mengikatkan lagi hubungan.
edarkan ego, korbanlah sebanyak kau mahu.
selagi tidak membelakangkan agama...

*cinta itu dah lama takder dalam hidup aku...tetibe rasa nak bercinta balik*

;)

5 brutal di sini:

lurun namzar September 23, 2011 at 10:56 AM

cinta mmg perlukn pengorbanan. -.-

CuppyCakeMommy September 28, 2011 at 3:33 PM

cekidout our new educational toys for your kids..

add us in FB
intelligent.toys@yahoo.com

Anonymous October 1, 2011 at 11:54 PM

please b informed dat... 1 jualan gudang besar2an akan di adakan di taiping pada 24 oct -29 oct 2011.sekian.

Anonymous October 2, 2011 at 12:11 AM

ms Joyah: brutal tapi gendut.

brutal tapi comel October 13, 2011 at 8:55 AM

ms Joyah : aku tak mintak duit org tepi jalan... ^_^

bilangan pengembara datang sini

free culinary arts web counter
Powered by culinarydegree.info .